سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره تلفنی | مشاوره تلفنی فردی چیست؟

مشاوره تلفنی | مشاوره تلفنی فردی چیست؟

 

همه انسان ها در طول زندگی خود دچار مشکلات و بحران هایی می شوند. این موضوع درباره انسان های قوی و با اراده نیز صادق است. به عبارت دیگر می توان همه افراد را محتاج کمک دیگران در طول زندگی دانست و کسی قادر نیست تا به تنهایی برابر مشکلات فائق آید. در چنین اوضاعی وجود یک روانشناس، امیدبخش افراد برای حل مشکل است. علاوه بر این مشاوره تلفنی باعث می شود تا جریان حل مشکل شما سریعتر طی شود. مشاوره فردی تلفنی نگرش عمیقی به شما نشان می دهد و مشکلات و بحران های پیش روی شما را حل می کند.

 

مشاوره فردی تلفنی چه کمکی می تواند به افراد بکند؟

مشاوره تلفنی در وهله اول ریشه و منبع مشکلات را شناسایی کرده و در صورت امکان زمینه نابودسازی آنها را فراهم می کند. همانند مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی هم اثربخشی داشته و در برخی مواد موثرتر نیز واقع می شود به این دلیل که مشاوران متعددی برای کمک به شما وجود دارند. مشاوره فردی به شما کمک می کند تا به تنهایی به جنگ با مشکلات نروید و از طریق شخصی که همراه شما است روش های اصولی حل مشکلات را اجرا کنید. مشاوره فردی همچنین شما را نسبت به راهی که می روید مطمئن می سازد و بدین شکل از بیراهه رفتن شما جلوگیری می کند.

 

مباحث مورد بررسی در مشاوره تلفنی فردی

مشکلات فردی که افراد با آنها سروکار دارند بسیار هستند و دامنه گسترده ای دارند. مشاوره تلفنی به شما کمک می کند تا درگیری های ذهنی خود را بیان کرده و روش مقابله با آن را بیاموزید. بعضی از اصلی ترین مشکلات فردی که در مشاوره تلفنی به آنها پرداخته می شود در زیر ذکر شده اند.

 

مشاوره تلفنی افسردگی

افسردگی نوعی اختلال روانی است که طی آن شخص احساس بی ارزشی، ناامیدی و غم و اندوه دارد. چنانچه اکنون نسبت به کارهایی که در گذشته علاقه  داشته اید، علاقه ای ندارید، می بایست با یک روانشناس این مشکل را مطرح کنید. افراد زیادی هستند که به افسردگی مبتلا هستند که البته این مشکل نیز حل شدنی است. افسردگی انواع مختلفی دارد مثل افسردگی بعد از زایمان، افسردگی پس از ترک کار، افسردگی پس از ترک سیگار و... مشاوره تلفنی در این راه به شما کمک می کند تا ریشه این افسردگی را پیدا کرده و راه حل های اصولی برای درمان آن را به کار ببندید.

 

مشاوره تلفنی اضطراب

استرس نوع دیگری از مشکلات روانی است که همه افراد در طول زندگی خود حداقل چند بار آن را تجربه می کنند. استرس تا حدی می تواند به عنوان زمینه ساز رشد افراد تلقی گردد اما زمانی که این استرس و اضطراب مکررا وجود داشته باشد، دیگر به عنوان یک مشکل در نظر گرفته می شود. اول باید ریشه این استرس را جست و جو کرد. در مشاوره تلفنی می توانید نگرانی، ترس و دلهره خود را برطرف کنید. علاوه بر اینکه روش های مقابله با استرس نیز به شما یاد داده می شود.

 

مشاوره تلفنی وسواس فکری

اشخاصی که با این بیماری درگیر هستند، بیش از حد به تمیزی و نظافت می پردازند. آنها همیشه فکر می کنند که افراد در مورد آنها سخن می گویند و در مورد همراه شدن کارهایشان با نظم و انضباط همیشه نگران هستند. افراد وسواسی همیشه یک چیز را چند بار کنترل می کنند تا نقصی نداشته باشد. وسواس بسیار محدودکننده است و به همین خاطر بر زندگی افراد تاثیرات فراوانی می گذارد. این وسواس ممکن است به قیمت از دست رفتن موقعیت شغلی و تحصیلی و... او تمام شود. این مشکل نیز از طریق ریشه یابی توسط مشاوره تلفنی قابل حل و درمان می باشد.

 

مشاوره تلفنی مشکلات تغذیه

عدم وجود رضایت کافی از تناسب بدن، تبلیغات رسانه ها در مورد اندام زیبا و مواردی از این قبیل مشکلات عدیده ای مانند بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی را در دختران و پسران به وجود می آورد. این مشکل هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روانی بر افراد درگیر اثرگذار است. در پرخوری عصبی شخص مبتلا غذای زیادی می خورد و بلافاصله با انجام روش هایی مانند داروهای مسهل سعی در دفع زودهنگام غذا دارد. این کار بدن او را با کم آبی مواجه می کند. اما در طرف مقابل یعنی بی اشتهایی عصبی، شخص درگیر مدت زیادی را غذا نمی خورد و همین باعث لاغری بیش از اندازه و در برخی مواد مرگ می شود. این مشکلات نشات گرفته از درگیری های روانی افراد هستند به همین خاطر مشاوره تلفنی قادر است تا این مشکل را از طریق اصلاح دیدگاه های نادرست و آگاه سازی اطرافیان شخص بیمار در مورد چگونه برخورد با مشکل او، درمان کند.

 

مشاوره تلفنی مشکلات شخصیتی

همه انسان ها شخصیت منحصر به فردی دارند که در این بین شخصیت برخی از آنها ناهنجار است و ممکن است برای خود و اطرافیانش مشکل ساز شود. این اختلالات مانند شخصیت مرزی، ضد اجتماع، خودشیفتگی، اسکیزوئید و... هستند که می بایست آنها را در صورت مشاهده در اطرافیان برای حل مشکل به جد پیگیری کرد. این اختلالات حتما لازم است از طریق یک مشاور درمان شوند چرا که افراد به تنهایی موفق به انجام این کار نمی شوند. اگر در پیرامون خود افرادی را می شناسید که به این بیماری مبتلا هستند و از طرفی نمی دانید که چگونه باید با او برخورد کرد، مشاوران تلفنی راه چگونگی انجام این کار و یا ازدواج با اینگونه افراد را به شما نشان می دهد.

 

مشاوره تلفنی مشکلات احساسی و عاطفی

شکست در یک رابطه عاطفی و مشکلات ناشی از آن، مشکلات دیگری نظیر افسردگی، تنهایی، ازدواج ناموفق و... را به وجود می آورد. مشکلات عاطفی  به سبب عوامل زیادی مانند دوران کودکی، عوامل محیطی به وجود می آیند. اگر همواره نسبت به روابط خود و به یک شکل شکست می خورید، به دنبال یک مشاور معتمد باشید. مشاوره فردی بر حل این مشکل جوانب متعددی را مورد سنجش قرار می دهد و شیوه های موثر در حل این مشکل را به شما آموزش می دهد.

 

مزیت مشاوره تلفنی

مواردی چون پیدا کردن روانشناس باتجربه، متخصص و معتمد، صرف هزینه و زمان زیاد، مشکلات رفت و آمد و ترافیک از عواملی هستند که انسان را از مراجعه به روانشناس منصرف می کند. به همین خاطر مشاوره تلفنی بسیار مفید و سودمند واقع خواهد شد. این قابلیت وجود دارد که در هر کجا و در هر زمان تنها با برقراری یک تماس تلفنی مشکل خود را مطرح و حل کنید. این نوع مشاوره هزینه رفت و آمدی نداشته و برای افرادی هم مناسب است که در مواجه با روانشناس خجالت زده می شوند. تنها کافی است تلفن را برداشته و با یک متخصص، مشکل خود را در میان بگذارید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان  گپچه  با ما در تماس باشید.

 

منبع: مرکز مشاوره آنلاین گپچه